RETUR

Snabb, lätt information vid retur:
Packa – Skicka tillbaka – Pausa fakturan – Avvakta ersättning

Detaljerad information nedan:
När du handlar i vår nätbutik har du alltid full ångerrätt i 14 dagar efter att paketet kommit till ditt postombud. För att ångerrätten ska gälla måste varan vara i väsentligt oförändrat skick och ha originaletiketter kvar. Eventuella förpackningar ska även skickas tillbaka.

Du som kund väljer vilket av postens fraktsätt som sker för returen och står för kostnaden och transportrisken vid retur.

Vi löser inte ut brev/paket som skickas mot postförskott/efterkrav eller paket som skickas med annan speditör än posten. Är varan skadad eller kommer bort på posten kan vi dessvärre inte ersätta dig för varan och du får själv reklamera till posten.

När din retur mottagits justerar vi din faktura eller krediterar ditt betalkort som användes vid beställningen. Returfrakten ersätts inte.

Om du har handlat med en rabattkod med vissa villkor kan din order ändras om du returnerar en del av din order. Tex om du handlat för ”Tag 3, betala för 2”.  Returnerar du en vara gäller inte längre erbjudandet och fullpris debiteras.

OBSERVERA:
Enligt konsumentköplagen behandlas din retur inom 30 dagar. Du får besked när
returen är slutbehandlad och du kan själv följa ditt paket på posten.se med hjälp
av ditt kollinummer.

VI KAN ALLTSÅ INTE GE BESKED OM NÄR DIN RETUR HAR KOMMIT TILL BUTIKEN ELLER UNDER TIDEN DU VÄNTAR PÅ HANTERING.

 

Det är viktigt att du pausar fakturan via Klarna så att du slipper få påminnelse/inkasso. Detta gör du enklast på klarna.se

Vill du byta till en annan vara ber vi dig lägga en ny beställning i nätbutiken.

Hela beloppet för din förra beställning betalas tillbaka till dig när vi fått varan i retur (inkl. frakt om du endast beställt en vara).

På Konsumentverkets hemsida hittar du en ångerblankett som du kan använda (detta är inte nödvändigt)

http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Ångerrätten gäller inte:

  • Om du har använt varan och den pga sitt skick inte kan återlämnas (detta är speciellt viktigt om du har provat kläder).
    Sminkfläckar eller stark parfymdoft i kläderna gör att returen inte kan godkännas eller att vi beslutar om en värdeminskning av varan.
  • Om etiketten saknas på klädesplagg.
  • På örhängen (av hygieniska skäl), ätbara varor eller beställningsvaror som tillverkas efter hand
  • Om du handlar som företag.
  • Om du inte löser ut ditt paket på posten. En avgift på 400:- tas ut om du inte hämtar ut ditt paket och det går i retur till oss!

Glöm inte ange avsändare!

Använd denna returadress:

Alvas Hus
Hantverkaregatan 9
371 35 Karlskrona